FANDOM

Monster Manual 5e - Umber Hulk - p292

Brunatny kolos

Umberhulk

Brunatny kolos

Ściana runęła. To ostatnia rzecz, jaką pamiętam.

- Relacja ocalałego z ataku brunatnego kolosa

Brunatne kolosy to zamieszkujące Podmrok neutralne wynaturzenia. Są to niezwykle silne stworzenia mierzące sobie około 2,5 metra wzrostu. Są pokryte twardym, chitynowym pancerzem, mają bardzo silnie zbudowane ręce i nogi oraz ogromne pazury pozwalające im ryć tunele w litej skale. Głowa brunatnego kolosa ma owadzią budowę, z paszczą wyposażoną w trójkątne zęby i kilkunastocentymetrowe żuwaczki zdolne do przegryzienia każdego naturalnego pancerza czy kości. Czworo malutkich, czarnych jak smoła oczu stworzenia rozmieszczone jest równomiernie z przodu głowy. Brunatne kolosy, jak ich nazwa wskazuje, są koloru czarnego, z przodu przechodzącego w szarość z odcieniami żółci.

Brunatne kolosy zamieszkują podziemia, ryjąc tunele położone pod uczęszczanymi szlakami. Są samotnikami, łączącymi się w pary tylko na czas rozrodu. Młode przez około dwa lata przebywają w specjalnej jaskini przygotowanej przez matkę. Po tym okresie są przez nią przyuczane do polowania, a następnie usamodzielniają się. Brunatne kolosy żywią się mięsem, preferując mięso humanoidów, ale nie gardzą również ankhegami, purpurowymi robalami i innymi podziemnymi stworzeniami. Ze względu na swoją niewielką inteligencję, oraz wielką siłę często służą za niewolników złym rasom, a zwłaszcza neogi.

W walce brunatne kolosy stosują taktykę zasadzek. Zaczajają się w tunelach sąsiadujących z głównymi podziemnymi arteriami i napadają na ofiarę z zaskoczenia. Czasem zawalają tunele lub zwabiają przeciwnika do ślepego korytarza. W walce wręcz posługują się potężnymi pazurami i żuwaczkami, jednak ich najgroźniejszą bronią jest zdolność dezorientacji ofiary za pomocą spojrzenia. Słabą stroną brunatnych kolosów jest niezgrabność i powolność. Poza tym nie walczą do upadłego, nie wahając się wycofać, jeśli bitwa nie toczy się po ich myśli.

Psioniczny kolosEdytuj

VadoiEdytuj

Vadoi są słodkowodnymi krewniakami brunatnych kolosów. Posiadają tylko dwoje oczu i brak im zdolności dezorientacji ofiary. Ich skóra jest zielona i lepka w dotyku, jednak równie twarda jak u brunatnych kolosów. Pazury vadoi są połączone błoną pławną. Stwory te polują na wszelkie spotykane w wodzie istoty, jednak najbardziej smakuje im mięso humanoidów. W walce korzystają z pomocy węgorzy elektrycznych. Często zatapiają większe łodzie, a mniejsze po prostu wywracają. Podobno istnieje również morska odmiana vadoi, jednak nie została ona opisana.

ŹródłaEdytuj