Sferopedia
Advertisement
Sferopedia

Brownie

Brownie to małe (ok. 60 cm wzrostu) brązowe skrzaty, cechujące się przyjaznym i łagodnym nastawieniem. Zamieszkują obszary wiejskie, gdzie zajmują się głównie poszukiwaniem strawy. Z wyglądu przypominają małe elfy o brązowych włosach i niebieskich oczach. Ubierają się w jaskrawe, barwne szaty z wełny i lnu, pokryte złotymi ornamentami. Ich stroje mają wiele kieszeni z narzędziami do pracy ze skórą, drewnem i metalem. Brownie mówią wspólnym, niziołczym i leśnym. Ich bogiem jest Caoimhin.

Brownie żyją na wsi, za kwatery obierając sobie położone w pobliżu farm norki albo opuszczone budynki. Żywią się leśnymi owocami lub ziarnem podbieranym rolnikom z pola. Ponieważ są uczciwe, zawsze oddają w zamian drobne usługi, na przykład dojąc krowy. Niektóre, jeśli ich duzi sąsiedzi są prawymi i uczciwymi ludźmi, wprowadzają się potajemnie do ich domów. Domowe brownie są aktywne nocą, kiedy sprzątają dom gospodarzy, pieką chleb, myją garnki i wykonują inne użyteczne prace, pilnując również chaty przed włamywaczami. zwierzęta domowe odnoszą się do nich przyjaźnie. Brownie w zamian za swoje usługi częstują się domowym prowiantem. Ich specyficzna etykieta zabrania pozostawać w domu, kiedy zostaną w sposób jednoznaczny wykryte. W takiej sytuacji znikają, szukając sobie nowej siedziby. Brownie nie są chciwe, czasem jednak gromadzą małe skarbczyki, zebrane z kosztowności odebranych złym istotom lub otrzymanym w podarunku. często podrzucają upominki ze swego skarbczyka potrzebującym. Brownie świetnie znają okolicę, w której mieszkają, a grzecznie poproszone zgadzają się często służyć za przewodników.

Brownie są nastawione pokojowo i unikają walki. zaatakowane, bronią się za pomocą magii. Posiadają dostęp do kilku zaklęć iluzyjnych, poza tym doskonale opanowały sztukę ukrycia (w czym pomagają niewielkie rozmiary). Skrzaty te zawsze bacznie obserwują istoty nowo przybyłe do ich społeczności. Jeśli obcy zostanie uznany za zagrożenie, wszystkie brownie z okolicy jednoczą siły aby go przepłoszyć.

Killmoulis[]

Killmoulisy to mniejsi krewni brownie, mierzący nie więcej niż 30 centymetrów. Mają nieproporcjonalnie duże głowy i ogromne nosy. Mają zdolność wtapiania się w otoczenie, co sprawia że są trudne do zauważenia. Mieszkają zwykle pod podłogami lub w szczelinach między murami budynków, preferując kuchnie, spiżarnie i jadłodajnie. Nie są tak prawe jak brownie, nie sposób ich jednak uznać za szkodników czy pasożytów.

Buckawn[]

Buckawn, odmiana Brownie

Bardziej podstępna i nieprzyjazna odmiana Brownie nazywa się Buckawn. Wizualnie od podstawowej rasy różnią się jedynie ciemniejszą skórą. Ma bardzo wyczulone zmysły i dość dobry refleks, dzięki którym udaje im się unikać bycia zaskoczonym. Posiada pewne naturalne zdolności magiczne, ale w konfrontacji chętniej niż główna rasa sięga po oręż (z którym równie lepiej się posługuje).

Źródła[]

Advertisement