FANDOM

Przywołujesz chatynkę lub domeczek wykonany z materiałów powszechnie dostępnych w miejscu, w którym rzucasz czar. Podłoga jest pozioma, czysta i sucha. We wszystkich aspektach budyneczek przypomina zwykłą chatę wyposażoną w wytrzymałe drzwi, dwoje okien z okiennicami oraz mały kominek. W domku nie ma żadnego źródła ciepła czy zimna (innego niż naturalna izolacja). A zatem należy go ogrzać jak zwykłe mieszkanie. Z kolei wyjątkowy upał będzie niekorzystnie wpływał na przebywające w nim istoty. Domek zapewnia natomiast swego rodzaju bezpieczeństwo, bowiem bez względu na materiały, z jakich go wykonano, ma wytrzymałość zwykłego kamiennego budynku i tak jak on opiera się płomieniom. Nie sposób również przebić ścian chatynki normalnymi pociskami (ale miotanymi przez machiny oblężnicze lub gigantów – już tak). Drzwi, okiennice, a nawet kominek są zabezpieczone przed intruzami – pierwsze dwa za pomocą mistycznego zamku, a ostatni przez żelazną kratę na samym szczycie wąskiego komina. Ponadto te trzy miejsca chroni zaklęcie alarm. Wreszcie na czas istnienia domeczku przywołujesz niewidocznego służącego, który się tobą opiekuje. Bezpieczne schronienie jest prymitywnie umeblowane w osiem prycz, stół na kozłach, osiem taboretów oraz biurko.

Źróf0aEdytuj

  • Podręcznik Gracza