Sferopedia
Advertisement

Bar-lgura w piątej edycji D&D

Bar-lgura

Bar-lgura

Bar-lgura to brutalne stwory o muskularnej budowie, podobnej do orangutanów. Mają gęste, czerwonobrązowe futro i szarobrązową skórę w miejscach, gdzie futro jej nie pokrywa. Mają po sześć palców u rąk i nóg, każdy zakończony ostrymi szponami. Przetaczają się po ziemi, używając wszystkich czterech kończyn; preferują jednak podróż po drzewach i lianach. Porozumiewają się przy pomocy telepatii.

Bar-lgura przemierzają Otchłań w małych sforach, niekiedy służąc jako zwiadowcy na polach Wojny Krwi. Nie przepadają za towarzystwem innych tanar'ri, preferując polowania we własnym towarzystwie. Wykonują tylko rozkazy demonów o jednoznacznie większej potędze. Niekiedy zakładają niewielkie, liczące do 300 sztuk społeczności z własnym władcą(jedyny taki przypadek w Otchłani). Nie boją się wtedy nawet balorów, choć zdarza się że ci niszczą takie osiedla.

Ze wszystkich tanar'ri bar-lgura najbliżej jest do zwierząt. Nie darzą nienawiścią baatezu i wolą być pozostawione samym sobie. Z tego też powodu inni tanar'ri są dla nich wyjątkowo okrutni, jeżeli znajdą powód.

Źródła[]

  • Planescape Monstrous Compendium Appendix I
Advertisement