Przedstawiciel Baklunów, pierwszy od lewej

Baklunowie (ang. Baklunish), bądź "Bakluni," jest powszechnie używane w odniesieniu do ludu Baklunów, rasy ludzi żyjących w Flanaess (jak i regionów dalszego zachodu Oeriku), aczkolwiek termin może odnosić się także do języka i kultury wspomnianego ludu.

Potomkowie ludzkich mieszkańców starożytnego Imperium Bakluńskiego, Baklunowie dzisiejsi są zamknięci głównie w północno-wschodnim Flanaess, w regionie znanym jako Zagłębie Baklunów (ang. Baklunish Basin) i innych pobliskich regionów, włączając Zeif, Ekbir, Tusmit, Ull, Ket, Suche Stepy, Równiny Paynimów, Tygrysi Nomadowie oraz Wilczy Nomadowie.

W niektórych kwestiach, Baklunowie odbijają prawdziwe ludy Arabów. Wiele podobieństw może zostać przywołanych między tymi dwoma, włączając aspekty ich kultury i wpływ dżinów i innych magicznych sił. Jednakże inne grupy Bakluni zostały przyrównane do rozmaitych koczowniczych plemion konnych Centralnej Azji.

Baklunowie tradycyjnie liczą swoje lata używając kalendarza Bakluński Hegira.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Bakluński lud ma złotobarwną skórę i włosy rozchodzące się od czarno-niebieskich do ciemnego brązu. Ich oczy są często zielone, bądź szaro-zielone.

Religia[edytuj | edytuj kod]

Następujące bóstwa tworzą panteon Bakluński:

Źródła[edytuj | edytuj kod]

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]