FANDOM

Oeridians

Przedstawiciel Baklunów, pierwszy od lewej

Baklunowie (ang. Baklunish), bądź "Bakluni," jest powszechnie używane w odniesieniu do ludu Baklunów, rasy ludzi żyjących w Flanaess (jak i regionów dalszego zachodu Oeriku), aczkolwiek termin może odnosić się także do języka i kultury wspomnianego ludu.

Potomkowie ludzkich mieszkańców starożytnego Imperium Bakluńskiego, Baklunowie dzisiejsi są zamknięci głównie w północno-wschodnim Flanaess, w regionie znanym jako Zagłębie Baklunów (ang. Baklunish Basin) i innych pobliskich regionów, włączając Zeif, Ekbir, Tusmit, Ull, Ket, Suche Stepy, Równiny Paynimów, Tygrysi Nomadowie oraz Wilczy Nomadowie.

W niektórych kwestiach, Baklunowie odbijają prawdziwe ludy Arabów. Wiele podobieństw może zostać przywołanych między tymi dwoma, włączając aspekty ich kultury i wpływ dżinów i innych magicznych sił. Jednakże inne grupy Bakluni zostały przyrównane do rozmaitych koczowniczych plemion konnych Centralnej Azji.

Baklunowie tradycyjnie liczą swoje lata używając kalendarza Bakluński Hegira.

OpisEdytuj

Bakluński lud ma złotobarwną skórę i włosy rozchodzące się od czarno-niebieskich do ciemnego brązu. Ich oczy są często zielone, bądź szaro-zielone.

ReligiaEdytuj

Następujące bóstwa tworzą panteon Bakluński:

ŹródłaEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj