Sferopedia
Advertisement
Sferopedia

Uwaga! Ten artykuł jest pracą autorską, nie posiadającą oficjalnych źródeł!

Sferopedia jest wolną encyklopedią, która udostępnia możliwość zamieszczania swojej własnej wizji wieloświata, takich jak alternatywne rozwiązania, bohaterowie niezależni i tym podobne. Hasła mogą zawierać odnośniki do innych artykułów Sferopedii, lecz pozostają źródłami nieoficjalnymi, do których nie ma odnośników w reszcie haseł. W dodatku każdy artykuł musi zostać zapisany do kategorii Autorskie.

Zaklęcie
† 
† 
Błogosławieństwo Garyxa
Rodzaj Magia objawień
Szkoła Przemiany
Poziom czaru VI
Klasy Kapłan, druid
Komponent materialny Skorupka z jaja czerwonego smoka
Zasięg 18 metrów
Obszar działania Wskazana płonąca istota
Czas działania Do skutku lub ugaszenia
Angielska nazwa Blessing of Garyx

Jest to zaklęcie kapłańskie i druidzkie, powiązane ze smoczym bogiem Garyxem. Chociaż rzucać je mogą wyznawcy dowolnego bóstwa, to znane jest ono głównie wśród wyznawców Czyściciela Światów.

Działanie[]

Zaklinasz wskazaną palącą się istotę. W efekcie przyznajesz jej efekt wrażliwości na ogień (otrzymuje od niego podwójne obrażenia), oraz podtrzymujesz efekt płonięcia - ogień nie gaśnie z czasem, zmieniając cel w żywą pochodnię. Może on zostać zgaszony wyłącznie jak normalny silny ogień, np. wrzucając ofiarę do wody. Efekt ten zanika wraz ze zgaszeniem zaklętego ognia, niezależnie od sposobu.

Jeśli cel umrze płonąc, jego zwłoki kontynuują palenie się, odnosząc obrażenia. Po upływie trzech rund ze zwęglonych zwłok zmarłej ofiary wykluwa się ogniste smoczątko, będące reinkarnacją zabitego. Instynktownie staje ono po stronie tego kto je stworzył, ale nie musi koniecznie się go słuchać.

Ogień oczyszcza. Wypala wszelkie skazy, ohydę i blizny. Nie pozostawia po nich nic. A dzięki łasce mojego boga, z martwych pogorzelisk powstaje potem życie - w nowej, czystej i najpiękniejszej postaci.

- Celozja, prorokini Garyxa

Właściwości[]

Efektu płonięcia tyczą się następujące właściwości:

  • Zaklęcie nie działa na istoty ogniste (np. żywiołaki ognia). Według kultu Garyxa, potencjalnie są one już w łasce Władcy Ognia, więc nie trzeba obdarzać ich jego błogosławieństwem.
  • Ofiara zaklęcia pali się nadzwyczaj silnie - przez swoją wrażliwość na ogień - dlatego ugaszenie ognia jest trudniejsze niż normalnie. (Szczegóły zależą od Mistrza Gry - np. zajmuje to dwie rundy wymagające koncentracji.)
  • Ożywienie jako smoczątka nie nastąpi, jeśli ofiara była konstruktem lub inną istotą pozbawioną duszy (np. nieinteligentnym nieumarłym).
  • Zmartwychwstanie czy wskrzeszenie działają na spaloną ofiarę, dopóki nie wylęgnie się z niej smoczątko.

Smoczątko powołane do życia przez błogosławieństwo Garyxa jest po prostu ofiarą zaklęcia, zabitą, pozbawioną pamięci i odrodzoną jako smoczek. Jest standardowym, żyjącym potworem, którego odrodzenia dotyczą następujące cechy:

  • Jego gatunek jest zależny od dawnych cech spalonej ofiary:
  • Ma ono tą samą osobowość co przed zgonem - charakter i skłonności pozostają te same. Smoczątko nabiera jednak smoczej osobowości i zaczyna życie na nowo.
    • Odrodzona osoba całkowicie zapomina wszystko ze swojego poprzedniego życia - nawyki czy poziomy postaci przepadają.
    • Możliwe jest jednak zachowanie pewnych wspomnień. Jeśli rzucający błogosławieństwo Garyxa sobie tego życzy, jego ofiara może pamiętać coś z poprzedniego życia.
    • Osoby ożywione za pomocą tego zaklęcia mogą jednak po osiągnięciu smoczej dorosłości miewać skromne przebłyski czy sny będące urywkami ich utraconej pamięci.
  • Smoczątko jest od chwili przebudzenia nastawione ufnie do swego stwórcy. Odruchowo stanie po jego stronie w walce, ale nie jest przez niego kontrolowane i może się do niego zniechęcić.
  • Próba ożywienia zmarłego nie udaje się po przemianie, gdyż de facto jest on już ponownie żywy.
    • Cud może przywrócić smoczątku świadomość z poprzedniego życia. Odzyskuje ono wtedy pamięć, nawyki i poziomy postaci sprzed zgonu. Przestaje myśleć jak smok, a wraca do dawnej osobowości.
    • Jednak aby przywrócić ofiarę do poprzedniej postaci, musi zostać użyte życzenie skierowane do Garyxa. Żadna inna metoda nie podziała, zaś Niszczyciel Wszystkiego rzadko odpowiada.
  • Smoczątko może też zostać poddane polimorfii, aby przybrało kształt z poprzedniego życia - ale nadal będzie to tylko rozwiązanie powierzchowne.

Zobacz również[]

Autor[]

Advertisement