Sferopedia
Advertisement
Nieboska Moc
Azuvidexus
Tytuł(y) Książę Bestii, Demoniczny Władca Minotaurów, Rogaty Król
Symbol Stylizowany labirynt
Plan Ojczysty Plan Materialny/Pełzająca Dżungla
Rodzaj mocy Władca Demonów
Charakter chaotyczny zły
Dziedziny
Domeny
Ulubiona broń sierp
Zwierzchnik Demogorgon

Azuvidexus Łakoma Paszcza to pomniejszy władca demonów i sługa Demogorgona. Żyje na Planie Materialnym, w krainie zwaną Pełzajacą Dżunglą.

Opis[]

Azuvidexus żyje obecnie jako półczart-tyranozaur.

Historia[]

Eony temu, w miejscu Śniącej Przepaści wznosiła się parna, pokryta dżunglą warstwa Otchłani o nazwie N'gharl. Rządził nią zapomniany dziś władca demonów Azuvidexus, pan pierwotnych bestii i łuskowatych gróz. Jego kraina była regularnie najeżdżana przez Demogorgona, który pomimo niezliczonych najazdów nie mógł rozprawić się z Azuvidexusem. Książę Demonów przyjął nową taktykę. Zawarł rozejm z dawnym wrogiem, po czym pomógł mu w zapoczątkowaniu prymitywnego kultu na Planie Materialnym. Sekta ta nazywała się Łakomą Paszczą (ang. Ravenous Maw). Kiedy już bluźniercza religia zaczęła się rozwijać, Demogorgon wycofał się - wiedział co będzie dalej.

Region na którym ustanowiony został kult Azuvidexusa należał do terytorialnego panteonu bóstw. Kiedy Łakoma Paszcza rozpleniła się po starożytnym mieście Barliar i wymordowała tamtejszy kler z Wielkiej Świątyni, bogowie zareagowali od razu. Stanęli nad Otchłanią i wydarli z niej N'gharl, używając swej mocy by zmniejszyć ją do rozmiaru ludzkiej głowy. Azuvidexus został w niej uwięziony.

Jednak bóstwa nie przewidziały, jak Otchłań zareaguje. Cisnęli N'gharl w Plan Astralny, zaś pustka pozostała po wyrwanej warstwie poderwała się. Otchłań zareagowała jak głodny drapieżnik, wybudzony z odrętwienia. Uderzyła w bogów którzy ośmielili się zniszczyć choćby jej skrawek, wskutek czego cały panteon został zdezintegrowany. Jedyne co się ostało, to wspomnienia i sny tych bogów - ale Otchłań zagarnęła nawet to. Dzisiaj miejsce gdzie niegdyś istniało N'gharl, jest Śniącą Przepaścią. Z pozostałości zniszczonych bogów narodziły się pierwsze demony loumara.

Nawet Demogorgon był zaskoczony reakcją Otchłani - spodziewał się tylko, że bogowie zamordują Azuvidexusa. Kiedy już uzmysłowił sobie co zaszło, wycofał się do swej żelaznej cytadeli na Pazunii. Stamtąd wyprawił się na Plan Astralny. Po wielu latach poszukiwań, odnalazł zaginione N'gharl. Wróciwczy na Pazunię, otworzył planarną bramę i wyrzucił Nasiono N'Gharl na jeden z Planów Materialnych.

Tam wydarzyła się ciekawa rzecz. Nasiono związało się z dżunglą otaczającą miejsce przybycia i przekształciło ją na obraz swojej dawnej wielkości. Mieszkańcy tej dżungli przemienili się w czarcie wersje swoich dawnych postaci.

Rzekomo wielki tyranozaur, wpędzony w obłęd przez pasożyta w mózgu, znalazł pomniejszone Nasiono N'gharl i połknął je, pomyliwszy z jedzeniem. Nasiono od razu przekształciło dinozaura, napełniając go mocą i gniewem martwego Azuvidexusa oraz całej jego Otchłannej Warstwy. Kiedy już demoniczne zło wykiełkowało w duszy wielkiego gada, Demogorgon zjawił się by zaproponować wsparcie i radę.

Dzisiaj, Azuvidexus rządzi rejonem znanym jako Pełzająca Dżungla i spełnia życzenia Demogorgona.

Kult[]

Azuvidexusa wyznaje Kult Łakomej Paszczy.

Kraina[]

Azuvidexus zamieszkuje Pełzającą Dżunglę.

Zagrożenia[]

Zobacz również[]

  • Sertrous - inny władca demonów który został zabity, ale znalazł drugie życie na Planie Materialnym.
  • Kizarvidexus - inny zabity władca demonów o podobnym imieniu.
  • Verakia - dinozauropodobne potwory zamieszkujące jedną z dżungli w Otchłani.

Źródła[]

Advertisement