Bóg
Auppenser
Tytuł(y) Nasz Pan Powodu, Pogodny, Mistrz Myśli
Symbol oko wyśrodkowane na sześciennie ukształtowanym klejnocie
Plan Ojczysty Serce Dweomeru/Spokojne Ziemie; Zewnętrze/Spokojne Ziemie
Ranga mocy Pośrednie bóstwo (obecnie martwy)
Charakter Neutralny
Dziedziny oświecenie, psionika, pogodność, osobista niezależność
Domeny Równowaga, Mentalizm, Ochrona, Siła, Psionika
Ulubiona broń kukri
Zwierzchnik

Auppenser jest zdecydowanym bóstwem, dającym z siebie tak wiele dla głębokiej kontemplacji jak zdecydowanego działania. Bóg psioniki posiada spokojną postawę, jako kompletnie pewny w swoich jasnych ścieżkach myślenia. Stara się utrzymać Równowagę gdziekolwiek psionika była w nią włączona. Wyznawany przez wszelkiego rodzaju psioniczne byty, bezstronne bóstwo długo było adwokatem magii w ramach osobistego istnienia. W czasach gdy Jhaamdath się rozszerzało, Pan Powodu służył jako imperialne bóstwo patronalne. Jest on polubownym bogiem, który wziął na siebie wiele bólu by wspierać psionikę w społecznościach gdziekolwiek jego kościół się przyjął. Auppenser objawia się jako młodzieńczy, wysportowany, kruczowłosy i purpurowooki mężczyzna z smukłymi mięśniami i kocią gracją. Jego mądra twarz jest dopełniona spokojnym wyrazem zamyślenia. Ubiera się w prostą, zwiewną szatę w najczystszej bieli.

Historia/związki[edytuj | edytuj kod]

Mistrz Myśli był powściągliwym bogiem, który miał niewiele interakcji z innymi bóstwami Faerűnu. Auppenser zobowiązał się do hołdu dla Mystryl, lecz w rzeczywistości był własnym władcą, który usiłował wyzwolić siebie od bratobójczej polityki swoich pobożnych braci. Jego kościół był najpotężniejszy podczas światłych dni Imperium Jhaamdath, i zniszczenie tego królestwa spowodowało zgon bóstwa. Wyznawcy Auppensera prawie wszyscy zginęli w latach po upadku Jhaamdath, wydarzenie, które wysłało by boga na pewną śmierć, gdyby nie interwencja Mystry. Mystra niechętnie pozwoliła zachować mistyczną sztukę psioniki od tak okropnej straty, umieszczając Auppensera w głębokiej drzemce, z której dopiero zaczął się rozbudzać. Zniszczenie całości Jhaamdath, połączone z drzemką boga psioniki pociągnęło ze sobą wielowiekowy upadek w psionicznej praktyki. Dopiero niedawno ta świadomość w tym opuszczonym obszarze magii kultywowała odnowienie zainteresowania w tej dziedzinie.

Dogmat[edytuj | edytuj kod]

Rozwój zdolności ukrytych w tobie dla ciebie samego jest twoją zdolnością samą w sobie. Psionika jest ostateczną formą sztuki magii, a ty jesteś jej praktykantem. Poprzez życiową decyzję, staraj się połączyć twoją wolę z twoją fizyczną formą by stały się jednym. Tylko poprzez niepohamowane połączenie umysłu z ciałem można prawdziwie opanować psionikę. Zrzuć jarzmo każdego kto spróbuje narzucać ci tyranię. Podobnie, nigdy nie zmuszaj innych by podlegali twojej woli. Uwolnij swój umysł, uwolnij siebie, a to tylko początek ścieżki do prawdziwego psionicznego mistrzostwa. Uwolnij innych, otwórz ich umysły na Niewidzialną Sztukę, a pokażesz im drogę do Auppensera.

Kościół i świątynie[edytuj | edytuj kod]

Kler Auppensera stanowią kapłani, mnisi i psioniczne postacie wszelkiego typu. Kapłani Auppensera byli znani jako Psiarchy. Klasztorni członkowie kościoła mieszkali w świątyniach i zakonach, dedykując siebie by zrozumieć tajemnice umysłu. Wędrowna psiarchia otwarcie głosiła filozofię osobistej siły poprzez psioniczny rozwój swojego pana i promowała rozprawy które odkryły miriady zdolności umysłu. Kościół Auppensera był dobrze przyjęty pośród Imperium Jhaamdath, choć jego organizacja była luźna i nie hierarchicznie złożona. Każde miasto Jhaamdathan szczyciło się kilkoma dużymi świątyniami i zakonami. podczas gdy miasta często posiadały pojedyncze, małe centrum wyznania. Te świątynia były często kopulastymi, kolumnadowymi rotundami z białego kamienia. Większe świątynie zawierały liczne prywatne komnaty dla pojedynczych wyznawców, poszukujących odosobnienia by się modlić, by ułożyć własne myśli i by poszukiwać boskiego przewodnictwa dla większego oświecenia. Kościół Auppensera żarliwie sprzeciwiał się niewolnictwu, pobożne wierzenie często pchało wiernych kościoła w konflikt z posiadającymi niewolników królestwami, zwłaszcza Calimshanem.

Wyznawcy[edytuj | edytuj kod]

Kapłani Auppensera modlili się o czary w cichej i nieruchomej medytacji. To ograniczenie działania pozwalało umysłowi skupić wewnątrz dla większej osobistej introspekcji.

Święta[edytuj | edytuj kod]

Wyznawcy Auppensera sami wybierali czas na czczenie swojego bóstwa. Każdego dnia w tym samym czasie, od wyznawcy oczekiwano modlitwy i medytacji. Porażka w modlitwie w raz wybranym czasie brane było nie tylko jako okropny brak oddania, ale było również traktowane jako śmiertelna zniewaga Auppensera który cenił osobistą dyscyplinę.

Herold i sojusznicy[edytuj | edytuj kod]

Auppenser tradycyjnie wysyłał ametystowego smoka jako swojego herolda. Psioniczny bóg był znany z obdarzania nasionami korzenia udo swoich ulubionych wyznawców. Jego planarnymi sojusznikami byli rilmani i smoki klejnotowe.

Źródła[edytuj | edytuj kod]