Aspekt Asmodeusza

Nyxthseht, aspekt Asmodeusza

Aspekt Atropusa

Aspekt Bahamuta

Aspekt Demogorgona

Gorgant Dwutwarzy, aspekt Demogorgona

Khala, aspekt Demogorgona ze swoim ulubieńcem

Aspekt Hextora

Aspekt Korda

Aspekt Lewiatana

Aspekt Lolth

Aspekt Mefistofelesa

Aspekt Nerulla

Aspekt Orkusa

Aspekt Sertrousa

Aspekt Tiamat

Aspekt Vecny

Aspekt Zotzilathy

Wszyscy drżą gdy bóstwa, arcyczarty i przedwieczne byty wysyłają manifestacje swojej osobistej mocy na pole bitwy. Podczas gdy bogowie zazwyczaj wysyłają stworzenia z Planów Zewnętrznych by asystowały ich kapłanom, czasami patron pośle zamiast tego niewielką porcję swojej własnej mocy. Te żywe uosobienia siły życiowej bogów prowadzą krucjaty dla dobra lub zła. Aspekt wygląda niczym arcyczart, bóstwo lub przedwieczny byt od którego pochodzi (znane jako "oryginał" aspektu). Jest jedynie bladym cieniem arcyczarta, bóstwa lub przedwiecznego bytu. Nadal jednak blady cień tak potężnej istoty jest naprawdę groźny. Aspekt jest uosobieniem niewielkiej porcji siły życiowej arcyczarta, boga lub przedwiecznego bytu. Moc oryginału jest tak wielka że ten strzęp energii życiowej jest właściwie zdolny przybrać kształt żywej istoty (lub nieumarłego stworzenia w przypadku aspektu Vecny i Atropusa). Z rzadka aspekty powstają spontanicznie na planach gdzie rezydują oryginały zamiast jako naturalnie występujące echa potężnej obecności oryginału. Częściej aspekty są wzywane przez magię jakiegoś rodzaju. W każdym przypadku są krótkotrwałe, często znikając z powrotem do nieistnienia w przeciągu dnia. Energia życiowa która zamanifestowała się jako aspekt powraca do oryginału, rozprasza się lub czai w obszarze gotowa zamanifestować się ponownie jako aspekt jeśli warunki są odpowiednie. Podczas gdy aspekty są raczej duchowe niż biologiczne z pochodzenia, manifestują się jako rzeczywiste żyjące (lub nieumarłe) stworzenia. Posiadają świadomość, inteligencję i wolę. Są notorycznie prostolinijne i niechętne do komunikacji. Mogą pomóc śmiertelnikom, lecz tylko ponieważ chcą - nie ponieważ zostały poproszone. Aspekty są często równie wielkie co giganci, chociaż są czasami są rozmiaru bardziej ludzkiego. Jest dla nich rzadkim bycie większymi niż wielkie lub mniejszymi niż średnie. W przypadku arcyczartów aspekty są tego samego lub mniejszego rozmiaru niż oryginał. W przypadku bóstw aspekt objawia się w rozmiarze który oddaje moc bóstwa. (Bóstwa mogą zmienić swój rozmiar na życzenie, więc nikt nie może naprawdę porównać aspektu do "rzeczywistego" rozmiaru oryginału). Jeśli oryginał pasiada popisową broń lub inną własność, aspekt może mieć podobną broń (chociaż znacznie słabszą wersję, tak jak aspekt jest słabszą wersją oryginału). Taka broń lub inny przedmiot tracą magiczne właściwości gdy są oddzielone od swojego aspektu. Aspekty lekceważą śmiertelników. Nie przejmują się rozkazywaniem oddziałom, nawet tym które podążałyby za nimi lojalnie i nie są nawet skłonne słuchać rozkazów żadnych, poza najlepszymi dowódcami. Nadal jednak są znane ze znajdywanie wspólnej sprawy z podobnie myślącymi wyprawami wojennymi i z walki wraz z nimi. W przeciwieństwie do awatarów nie są przedłużeniami oryginału. Oryginał nie może widzieć przez oczy aspektu i nie wie czego aspekt się uczy. Zniszczenie aspektu czasami osłabia oryginał przez rozproszenie siły życiowej oryginału i zapobiegając przed jej ponownym wchłonięciem do oryginału, lecz poza tym ranienie aspektu nie rani oryginału.

Wzywanie aspektów[edytuj | edytuj kod]

Postacie mogą czasami użyć planarnego sojusznika lub czaru planarnego wiązania by wezwać aspekt. W przypadku potężniejszych aspektów, większy planarny sojusznik lub większe planarne wiązanie są wymagane. Aspekt jest mocą bóstwa, arcyczarta lub innej istoty zjednoczonej w pojedynczym punkcie. Zazwyczaj ta moc nie może połączyć się w dwóch pobliskich punktach. A zatem aspekty określonego oryginału są niemal zawsze spotykane samotnie. Czasami czarownicy lub stworzenia dzierżące potężne magiczne przedmioty mogą wymusić dwa aspekty tego samego oryginału w ten sam obszar. Te aspekty są skłonne zaatakować się nawzajem, nawet jeśli posiadają dobry charakter. Bliskość innego aspektu tego samego bóstwa wyraźnie powoduje u niego wielkie strapienie. Plugawi słudzy arcyczartów, złych bóstw i innych plugawych istot czasami wywołują aspekty swoich plugawych mistrzów by wziąć udział w niewypowiedzialnych rytuałach. Im mniej powie się o tych obrzędach, tym lepiej.

Aspekt Asmodeusza[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Asmodeusza, tak jak inne baatezu może telepatycznie rozmawiać z każdym stworzeniem w zasięgu 30 metrów, które posiada język. Mówi również piekielnym, niebiańskim i smoczym.

  • Nyxthseht

Aspekt Atropusa[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Bahamuta[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Bahamuta mówi niebiańskim, wspólnym i smoczym.

Aspekt Bafometa[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Bane'a[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Bela[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Beliala[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Belzebuba[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Bladej Nocy[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Chernovoga[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Dagona[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Demogorgona[edytuj | edytuj kod]

Śmiertelni słudzy Demogorgona czasami wywołują ten aspekt by otrzymać żywe ofiary z świadomych istot. Aspekty Domogorgona cieszą się niesławą za użycie tych okazji by wziąć więcej niż wytargowali jego wyznawcy. Aspekt Demogorgona, tak jak inni tanar'ri mogą rozmawiać telepatycznie z każdym stworzeniem w promieniu 30 metrów, które posiada język. Mówi również otchłannym, niebiańskim i smoczym.

  • Gorgant Dwutwarzy
  • Khala

Aspekt Dispatera[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Fierny[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Fraz-Urb'luu[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Glasyi[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Graz'zta[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Fierny[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Hextora[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Hextora robi to co robi Hextor — podbija. Aspekt Hextora mówi wspólnym, smoczym i piekielnym.

Aspekt Juibleksa[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Kostchtchiego[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Korda[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Korda zawsze coś robi - walcząc, jeśli ma szansę, i walcząc ze złymi smokami jeśli dostaje pół szansy. Potężni wyznawcy Korda czasami wzywają Aspekt Korda by wyciągnąć siłę przeciw niemu w rytuałach, które są w połowie sportem, a w połowie czczeniem. Aspekt Korda mówi niebiańskim, wspólnym i smoczym.

Aspekt Kurtulmaka[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Lewiatana[edytuj | edytuj kod]

Energia chaosu Lewiatana wymyka się gdy ten śni, tworząc potwory na ziemi lub w morzu i zakłócając morskie życie. Najbardziej śmiercionośną manifestacją potwora jest miniaturka jego samego. Te aspekty stają się coraz powszechniejsze wraz z tym, jak potwór coraz bardziej się rozbudza. Aspekt Lewiatana ma kolosalne rozmiary i nie potrafi mówić żadnym językiem.

Aspekt Levistusa[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Lolth[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Malcanthet[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Mammona[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Mefistofelesa[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Mefistofelesa manifestuje mistrzostwo ognia i lodu arcydiabła. Na przemian okazuje chłodną przebiegłość i ognisty szał. Tak jak inne baatezu, aspekt Mefistofelesa może telepatycznie mówić do każdego stworzenia w promieniu 30 metrów, które pasiada język. Mówi również piekielnym, niebiańskim i smoczym.

Aspekt Nerulla[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Nerulla manifestuje mistrzostwo bóstwa nad negatywną energią. Aspekt Nerulla mówi otchłannym, wspólnym, smoczym i piekielnym.

Aspekt Obox-oba[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Orkusa[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Orkusa, tak jak inne tanar’ri może mówić telepatycznie do każdej istoty w promieniu 30 metrów, które posiada język. Mówi również otchłannym, niebiańskim i smoczym.

Aspekt Yeenoghu[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Pazuzu[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Sekolaha[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Sertrousa[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Sertrousa nie jest jego prawdziwą, pierwotną postacią - to tylko jego wygląd przybrany po tym, jak zadomowił się na Planie Materialnym. Obecnie jego ciało zostało zredukowane do łba, ale w przypadku zagrożenia jest gotów użyć ciała własnego obrońcy, Avamerina, by zregenerować swój aspekt. Dopiero gdy wróci do Otchłani, będzie dość silny by przybrać prawdziwą postać.

Aspekt Tiamat[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Tiamat zjada co może i zabija czego nie może. Aspekt Tiamat mówi wspólnym, smoczym i piekielnym.

Aspekt Zotzilahy[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Vecny[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Vecny manifestuje destrukcyjne mistrzostwo bóstwa nad magią. Aspekt Vecny mówi otchłannym, wspólnym, smoczym i piekielnym.

Aspekt Zuggtmoy[edytuj | edytuj kod]

Hebanowy aspekt[edytuj | edytuj kod]

Aspekt Hebanowej Triady.

Inne[edytuj | edytuj kod]

Źródła[edytuj | edytuj kod]