FANDOM

Asathalfinare to mały luźny panteon dobrych i neutralnych morskich bóstw, którym przewodzi Sashelas z Głębin.

Większość światów na których życie zostało zasiane przez bogów, posiadało znaczne zbiorniki wodne; wiele ma większość swoich powierzchni pokryte oceanami i wielkimi jeziorami tak, że lądowa masa pozostaje objęta przez wodne domeny. Ponad jednym i drugim jest bezkresne niebo; i takoż, bogowie niebios i wód władają rozległymi połaciami światów.

Ogrom stworzeń pływa i lata w tych obszarach, a nie są w głównej mierze rasowo powiązanymi grupami stworzeń. Mają swoje układy, konflikty, obojętności, bardzo różne cele i troski, a ich indywidualne mitologie mają w głównej mierze niewiele wspólnego. Lecz istnieje centralna, luźna grupa współpracujących bóstw, bądź przynajmniej minimalizujących konflikt pomiędzy sobą, swoimi sprawami i ludami, co przynosi nieco pojednania zróżnicowanemu panteonowi. Jest to asathalfinare - skrót o wiele dłuższego elfickiego terminu, oznaczającego "ci którzy mają swój byt w morzu nawiedzonym przez prawdziwy sen". Z kolei, ta fraza odnosi się do Talazji, wielkiego oceanu na Elizjum, gdzie wielu z tych bogów spotyka się i dzieli wody, choć ich własne domy mogą znajdywać się na innych planach.

Asathalfinare nie ma prawdziwego przywódcy, lecz Sashelas z Głębin od morskich elfów zajmuje zasadniczą rolę w tej grupie. To on mediuje w wielu potencjalnych konfliktach i różnicach zdań oraz jest on zaprzyjaźniony z największą liczbą swoich towarzyszących w grupie bóstw. Pozostałymi członkami są: Surminare, bogini selkie; Trishina, bogini delfinów, która jest małżonką Sashelasa z Głębin; oraz Syranita, bogini aarakokr. Luźnymi członkami grupy, którzy rzadziej spotykają się z resztą, są Persana, potężny bóg trytonów, Eadro, przywódca morskiego ludu i locathahów oraz enigmatyczna istota znana jako Lew Wodny, aczkolwiek rzadko jest stroną w jakichkolwiek zgodach i decyzjach; po prostu nie leży to w jego naturze.

Asathalfinare dzieli naukę i pracę by uniknąć konfliktów pomiędzy swoimi ludami. Napięcia wzrastają nad przestrzenią życiową ras o wąskich siedliskach, nad takimi sprawami jak plądrowanie wraków (preferowane przez trytony i selkie, lecz nie pochwalane przez Trishinę, która postrzega je jako wodne groby, które często powinny być zostawione w spokoju), oraz z powodu ogólnie terytorialnej natury (śród morskiego ludu i trytonów często dochodzi do rękoczynów). Lecz także spotykają się i współpracują z powodu wspólnych wrogów: sahuaginów, ixitxachitli, rekinów i złej morskiej hołoty wychowanej i wzmocnionej przez Panzuriela, wielkiego złego boga ukrytych głębin. Eadro może być neutralny charakterem, tak jak morski lud i locathah, lecz pozostaje świadom, iż dysputy z morskimi istotami dobra mogą być mediowane bez rozlewu krwi i cierpienia, podczas gdy źli bogowie zwyczajnie będą chcieli wytępić rasy bez dyskusji. Takoż, nawet ci bogowie nie mający dobrego charakteru często towarzyszą asathalfinaare, gdyż leży to w ich interesie. Asathalfinare także pracuje nad rozwijaniem i utrzymywaniem dobrych relacji z ludzkimi i innymi bogami nieba/morza, a w szczególności Stronmaus od gigantów jest do nich dobrze usposobiony.

KrainaEdytuj

"Morzem nawiedzane przez prawdziwy sen", od którego grupa bierze swoją nazwę jest Talazja, wielkie morze na czwartej warstwie planu Elizjum, gdzie te bóstwa spotykają się w razie potrzeby do spotkania z innym.

ŹródłaEdytuj

  • Monster Mythology