Arkanistka Enora

Niektórzy czaromioci szukają sekretów magii zdobywając moc do czynienia niemożliwego możliwym. Inni rodzą się z magią we krwi, rozkazując niesamowitym mocą z taką łatwością jak oddychają. Są również tacy którzy starają się łączyć tajemną naukę czarodziejów z wrodzoną potęgą zaklinaczy. Arkaniści (ang. arcanist) starają się odkryć tajemne prawa magii i poprzez siłę woli i wiedzę nagiąć je do swoich zachcianek. Żadna magia nie jest w stanie oprzeć się ich kontroli. 

Arkaniści są badaczami wszelkiej magii. Nieustannie poszukują nowych form magii aby odkryć jak one działają i w wielu przypadkach wykorzystać odkrytą energię do własnych celów. Wielu arkanistów postrzeganych jest jako lekkomyślnych, skupionych bardziej na potencjale magii bez myślenia o konsekwencjach wyzwolenia takiej mocy. 

Zdolności[edytuj | edytuj kod]

Arkanista rzuca zaklęcia wtajemniczeń, łącząc w unikatowy sposób naukowe podejście czarodzieja i wrodzoną magię zaklinacza. Po odpoczynku, za pomocą księgi zaklęć, przygotowuje czary, lecz magia w jego krwi sprawia, że ma on pełną swobodę w wykorzystaniu przygotowanych zaklęć. Może rzucić jedno zaklęcie z danego poziomu kilkakrotnie lub użyć mniej razy paru czarów.

Arkanista, w pędzie ku wiedzy i potędze, poznaje rożne zasady magii, jednocześnie ucząc się jak je naginać, a nawet czasem łamać, tworząc unikatowe, magiczne efekty. Fenomeny arkanisty (ang. arcanist exploits) to moce, które może użyć arkanista wykorzystując zebraną w sobie część surowej, magicznej energii. Bardziej doświadczeni arkaniści potrafią tworzyć jeszcze potężniejsze fenomeny. Podczas każdego odpoczynku arkanista odnawia ten zasób magicznej mocy, a jej poziom zależy od doświadczenia, im potężniejszy śmiałek tym więcej mocy ma w sobie.

Jednocześnie arkanista uczy się jak zwiększyć zasób owej surowej mocy. Może on poświęcić część mocy na rzucanie zaklęć i zmienić ją w surową moc wykorzystywaną do fenomenów. Arkaniści nazywają to "zjadaniem zaklęć" (ang. consume spells).

Ukoronowaniem mocy arkanisty jest zdolność przeciwna do zjadania zaklęć, czyli kształtowanie surowej magii w moc rzucania zaklęć, dzięki czemu może on większość ilość zaklęć jakie może użyć.

Źródła[edytuj | edytuj kod]

  • Pathfinder Advanced Class Guide