FANDOM

Bóg
Apopis
Apopis
Tytuł(y) Król Węży
Symbol Płomienny wąż
Plan Ojczysty Dwanaście Godzin Nocy; Otchłań/73/Studnie Ciemności
Ranga mocy półbóg
Charakter neutralny zły
Dziedziny zło, ogień, węże
Domeny Łuskowate, Ogień, Zło, Piasek
Ulubiona broń Ciężki nadziak
Zwierzchnik {{{super}}}
Apopis symbol

Symbol Apopisa

Apopis jest złą istotą świata podziemnego i wrogiem bogów (choć czasem staje po stronie Seta). To żywe ucieleśnienie zła w egipskiej mitologii. Objawia się w postaci olbrzymiego węża długości 30 metrów. Służą mu hordy demonów, z których większość posiada cechy wężowe i związki z ogniem.

DogmatEdytuj

W świątyniach egipskich bogów Apopis jest przeklinany, nie czczony Oficjalnie - a raczej według kapłanów Re-Horachty i innych bóstw - nie ma wyznawców, nie istnieją poświęcone mu przybytki, a jego kredo sprowadza się do szerzenia zniszczenia i zła. Pomylone, zepsute w każdym calu złe dusze oddajace cześć Apopisowi zgadzają się z powyższym, przynajmniej częściowo Nie ma innego kredo prócz zniszczenia: zniszczenia wszystkich egipskich bogów, ich świątyń, ich kapłanów, wyznawców, a nawet świata, który sobie stworzyli, oraz stworzeń, które go zamieszkują. Poplecznicy Apopisa, wcale nie tak nieliczni, jak pragneliby wierzyć kapłani innych bogów, nie chcą świata opanowanego przez zło - chcą jego końca.

Duchowni i świątynieEdytuj

Ludzcy kapłani Apopisa nie obnoszą się z przeklętymi symbolami, które pozwalają ich rozpoznać. W przeciwieństwie do pozostałych duchownych Egiptu, nie golą także głów i nie noszą ornatów. Z wyglądu niczym nie różnią się od zwykłych członków społeczeństwa - mogą być chłopami, doradcami, wojownikami, łotrzykami, czarodziejami czy członkami każdej innej klasy, poza kapłańską. Spotykają się z innymi wiernymi tylko w sekrecie, pod osłoną nocy, w pozbawionych okien piwnicach, za zamkniętymi i zakratowanymi drzwiami. Jakiekolwiek ślady ich działalności ściągnełyby na ich głowy nieuniknioną zemstę władz i przedstawicieli innych bogów. Stąd miejsca i czas spotkań utrzymywane są w największej tajemnicy. Apopis ma też kilku kapłanów wśród złych stworzeń, zwłaszcza wężowatych, jak nagi, smoki i yuan-ti. Pośród tych otwarcie złych istot jego kapłąni pysznią się władzą i potęgą. Często budują wystawne świątynie, ukryte jednak przed ludzkim wzrokiem, położone głęboko na pustyni lub w górskich ostępach. W budowlach tych często pełno węży i wężowatych motywów.

ŹródłaEdytuj

  • Bóstwa i Półbogowie

Panteon Egiptu
Anubis | Apopis | Bastet | Bes | Hathor | Imhotep | Izyda | Neftyda | Ozyrys | Ptah | Re-Horachty | Set | Sobek | Tot