FANDOM

Ciało niebieskie
Anadia
Anadia, pierwsza od dołu (fragment okładki Spellbound)
Anadia
Typ Sferyczne ciało ziemne
Rozmiar B
Czas ucieczki 2 tury
Satelity brak
Długość dnia 12 godzin
Długość roku 30 dni
Analiza populacji Niziołki dominują na obu biegunach, podczas gdy równikowe obszary pełne są brunatnych kolosów i innych unikatowych anadyjskich bestii
Odległość/czas od:
Słońce 80 milionów kilometrów

12 godzin drogi

Coliar 80-240 milionów kilometrów

0,5-1,5 dnia drogi

Toril 240-400 milionów kilometrów

1,5-2,5 dnia drogi

Karpri 400-560 milionów kilometrów

2,5-3,5 dnia drogi

Chandos 560-720 milionów kilometrów

3,5-4,5 dnia drogi

Glyth 720-1700 milionów kilometrów

9,5-10,5 dnia drogi

Ogród 1700-2000 milionów kilometrów

11,5-12,5 dnia drogi

H'Catha 2000-2650 milionów kilometrów

15,5-16,5 dnia drogi

Sfera 5000 milionów kilometrów

31,5 dnia drogi

Anadia jest pierwszą planetą od Słońca w Przestrzeni Krain. Widoczna z Torilu, wygląda jak mała kula bursztynowej barwy, o zielonych biegunach, która nigdy nie pojawia się daleko od Słońca. Anadia oraz Coliar, dwie wewnętrzne planety toriliańskiego układu słonecznego, znane są jako Heroldowie Świtu (ang. Dawn Heralds) właśnie z powodu bliskości względem słońca na niebie.

Anadia jest jałowym pustkowiem, pokręconą zbieraniną badlandów i wysuszonych koryt rzecznych, za wyjątkiem jej biegunów. Tam ziemia spłaszcza się w faliste, żyzne wzgórza pokryte drzewami i pasterskimi łąkami. Anadię na obu biegunach zdominowały niziołki. Te z północnego bieguna zorganizowane są w podobny do ludzkiego naród, z cesarzem i przeróżnymi podległymi królami, książętami i lokalnymi władcami. Nie-niziołki są trzymani w specjalnych rezerwatach i patrolowanych dzielnicach miast dla ich własnej ochrony - każdy wie, że zwykli ludzie pozostawieni na własną rękę byliby łatwą ofiarą dla pracowitych niziołków. Cywilizacja niziołków na południowym biegunie jest bardziej chaotyczna, bez lokalnych struktur władzy i z tendencją do obiecania za cel każdego spoza rodzinnego miasta, czy to niziołka czy też nie.

KlimatEdytuj

Anadia jest jałowym pustkowiem, pokręconą zbieraniną badlandów i wysuszonych koryt rzecznych, za wyjątkiem jej biegunów. Tam ziemia spłaszcza się w faliste, żyzne wzgórza pokryte drzewami i pasterskimi łąkami. Anadię na obu biegunach zdominowały niziołki. Te z północnego bieguna zorganizowane są w podobny do ludzkiego naród, z cesarzem i przeróżnymi podległymi królami, książętami i lokalnymi władcami. Nie-niziołki są trzymani w specjalnych rezerwatach i patrolowanych dzielnicach miast dla ich własnej ochrony - każdy wie, że zwykli ludzie pozostawieni sami sobie byliby łatwą ofiarą dla pracowitych niziołków. Cywilizacja niziołków na południowym biegunie jest bardziej chaotyczna, bez lokalnych struktur władzy i z tendencją do obierania za cel każdego spoza rodzinnego miasta, czy to niziołka czy nie.

Pustkowia stanowiące większość planety zamieszkane są przez potworne stworzenia - włączają w to ogromny udział brunatnych kolosów. Są one rezultatem prób neogi ustanowienia "kolonii niewolniczek" żerującej na niziołkach. Brunatne kolosy są wolne, acz społeczne, a ich bandy mają skłonność do napadania na obrzeżne farmy w polarnych rubieżach.

Ta planeta jest najbliżej Słońca w układzie Krain. Większość jej powierzchni jest popękana w przeogromne kaniony, które umniejszają Wielkiej Rozpadlinie na trzeciej planecie, Torilu. Dzieje się tak dlatego, że nieustanne gorąco wynikające z bliskości Anadii do Słońca utrzymuje równikowe obszary planety suche i niezdatne do życia w standardach większości humanoidów. Ten gorąc i brak listowia uczynił tę niewielką planetę idealnym domem dla brunatnych kolosów i wielu innych pożerających skały stworzeń. Jest tu nawet kilka unikatorych stworzeń, którym brunatne kolosy - a nawet niziołki w pobliżu biegunów - całkiem smakują.

Szczęśliwie dla wielu jej pozostałych mieszkańców, planeta nie jest kompletne wypieczona i spękana. Północny i południowy biegun jest domem dla kompletnie unikatowego typu niziołka, rasy która nie istnieje gdziekolwiek indziej w znanych sferach. Zamiłowanie niziołków dla ciepłych temperatur i wysokiej wilgotności biegunów czyni dla nich Anadię idealnym środowiskiem.

Niziołki mają bardzo ciemną skórę wraz z niezwykle małymi oczami i uszami. Nie majązdolności widzenia w podczerwieni jak pozostałe niziołcze rasy. Bliskość Słońca zapewnia nadmiar tego typu światła, które dostatecznie by je oślepiło, gdyby były w stanie je zobaczyć. Na światach odleglejszych od Słońca, niziołki te mają okropny problem z widzeniem. Ich oczy dostosowane do jaśniejszego światła Anadii, postrzegają te światy jak spowite w nieustannym zmroku czy nocy. Jest to dla nich dość denerwujące, gdyż preferują blask pełnego słońca.

Unikatowa floraEdytuj

Porty zawinięciaEdytuj

Zasoby/handelEdytuj

Ważne elementy krajobrazuEdytuj

Ważne postacieEdytuj

ŹródłaEdytuj

Przestrzeń Krain
Kryształowa Sfera świata Zapomnianych Krain
SłońceSłońceAnadiaAnadiaColiarColiarTorilTorilKarpriKarpriChandosChandosGlythGlythOgródOgródH'CathaH'CathaRealmspace system2
Informacje o tej grafice
Słońce | Anadia | Coliar | Toril (Selune, Łzy Selune) | Karpri | Chandos | Glyth | Ogród | H'Catha

Komety: Gwiazda KrólobójcyK'Thoutek
Mgławice: Mgławica GalleonMgławica Rozpryśniętego Koloru
Gwiazdy zainfekowane Odległą Dziedziną: AcamarCaiphonDelbanGibbethHadarKhiradNihalZhudun
Pozostałe ciała astronomiczne: Caer WindlauerCzaszka PustkiSargasso