Amn

Amn to kraj kupców i miejsce, z którego wyruszają i do którego docierają karawany. Z jego portów okręty wypływają ku egzotycznym krainom by powrócić wyładowane złotem oraz dziwnymi przedmiotami. Tu we wszystkim maczają palce Cieniści Złodzieje, a władzę pełni anonimowa grupa zwana Radą Sześciu. Amn posiada też dużą kolonię na odległym tropikalnym kontynencie zwanym Maztika i z handlu z nią czerpie duże zyski. Co ciekawe, osoby posługujące się magią objawień są w Amn szanowane, jeśli ich praca przynosi krajowi pieniądze. Natomiast władający magią wtajemniczeń budzą powszechną odrazę i strach. Władcy kraju zlekceważyli humanoidów gromadzących się w górach południa, co doprowadziło do tego, że potwory znów niepokoją mieszkańców. Ostatnio dwoje ogrowych magów stworzyło armię i zajęło dużą część południowego Amn, w tym drugi co do ważności port państwa. Teraz Amn stara się odzyskać to terytorium, jednocześnie utrzymując działające szlaki handlowe oraz dominację w Maztice.

Życie i społeczeństwo[edytuj | edytuj kod]

Mieszkańcy Amn mają obsesję na punkcie bogactwa. W przeciwieństwie do swych południowych sąsiadów, którzy zdobywają majątki dla związanych z nimi wygód, Amnijczycy pragną go dla niego samego i dla władzy, jaką daje. Zdobyte pieniądze wykorzystują zatem, by przynosiły im jeszcze więcej bogactw. W odróżnieniu od mieszkańców Calishmanu, bogacze Amn robią dużo szumu wokół darowizn na cele charytatywne i dla potrzebujących, starając się udowodnić, że stać ich na szczodrość. Przyświeca im przy tym idea, że każdy obywatel powinien przede wszystkim pomnażać swoje bogactwa, toteż robienie czegoś, co nie przynosi zysku, uważają za głupotę i marnotrawstwo czasu.

Źródła[edytuj | edytuj kod]

  • Zapomniane Krainy: Opis Świata