Żółte piżmopnącze i piżmopnączowy zombie z Tomb of Annihilation

Żółte piżmopnącze i piżmopnączowe zombie

Żółte piżmopnącze (ang. yellow musk creeper) to roślina atakująca humanoidów, wysysająca ich inteligencję i zamieniająca w swych bezmózgich niewolników - piżmopnączowych zombie. Roślina ta ma postać dużego, jasno-żółtego pnącza podobnego do bluszczu. Jest wyposażona w kilka ciemnozielonych pąków i nawet kilkanaście żółtych kwiatów z purpurowymi smugami. Z jednego bulwiastego korzenia może wyrosnąć pnącze porastające kilka metrów kwadratowych. Aby zniszczyć piżmopnącze, konieczne jest uszkodzenie korzenia - odcięte łodygi po prostu odrastają z czasem. Piżmopnącze wydziela w stanie spoczynku przyjemny, słodkawy zapach.

Roślina pozostaje w stanie spoczynku do momentu, kiedy jakaś istota nie zbliży siędo niej na odległość trzech metrów. Wtedy najbliższe intruzowi kwiaty strzykają w niego chmurą piżmowego pyłku. Pyłek ma właściwości hipnotyzujące i wabi ofiarę jeszcze bliżej ku roślinie. Z jej korzenia wydobywają się odnogi, które owijają się wokół głowy ofiary i w ciągu kilku sekund docierają do jej mózgu, bardzo szybko wysysając inteligencję.

Jeżeli piżmopnącze wyssie mózg w całości, ofiara ginie na miejscu. Czasem jednak roślina ogłupia tylko istotę i przejmuje nad nią kontrolę.

Źródła[edytuj | edytuj kod]