FANDOM

Świat Duchów jest krainą niezwykłej o wyrazistości. Tu kolory są jaskrawsze, dźwięki wyraźniejsze, a każdy zmysł bardziej świadomy otoczenia. Niektórzy mieszkańcy tego świata powiadają, że Plan Materialny jest tylko bladym odbiciem tej żywej krainy. Jest to wymiar ostateczności. Świat Duchów należy do kosmologii zupełnie innej niż Wielkie Koło. W niej każda rzecz ma swojego ducha - od największej góry do najmniejszego kwiatka. Mieszkają tam także duchy przodków oraz przedmiotów dawno wchłoniętych przez historię. Świat Duchów jest planem, na którym żyją duchy wszelkich rzeczy z żywych i nieożywionych. Świat Duchów to Plan Przechodni, który zastępuje Plan Astralny w kosmologii D&D. W przeciwieństwie do wspomnianego zarazem współistnieje i sąsiaduje z Planem Materialnym, odpowiadając tej samej przestrzeni. Dolina w Świecie Duchów odpowiada dolinie na Planie Materialnym. Jeśli w jednej sferze płynie wodospad, jest i wodospad w drugiej. Jednak w Świecie Duchów wodospad będzie wyższy, woda czystsza, a dźwięk przyjemniejszy niż w przypadku materialnego odpowiednika. Wodospad w Świecie Duchów mógłby być domem żywiołaka wody, czyli ducha wodospadu. Żywe stworzenia i dzieła ich rąk - od tam borsuków do pałaców ludzi - nie muszą mieć bezpośrednich odpowiedników. Jednak tam gdzie na Planie Materialnym stoi cytadela, podobna (lecz większa i mocniejsza) wznosić się może w Świecie Duchów, zamieszkana przez duchy czczonych przodków obecnego władcy cytadeli z Planu Materialnego.

Cechy Świata DuchówEdytuj

  • Normalna grawitacja.
  • Bezczasowy: W Świecie Duchów stworzenia nie czują głodu i pragnienia oraz się nie starzeją. Dni i noce mijają w Świecie Duchów tak samo jak na Planie Materialnym. Noce są jednak smoliście czarne, udrapane lściącymi gwiazdami, za dnia zaś panują wielkie chmury płynące po niebie najczystszej niebieskiej barwy.

Mieszkańcy Świata DuchówEdytuj

Świat Duchów zamieszkują przeróżne stworzenia, w tym istoty baśniowe, żywiołaki, nieumarli, przybysze i smoki. Te z nich, które mogą korzystać ze zamiany planów, samodzielnie odwiedzają Plan Materialny. Z kolei rzucające czary używaja zaklęć przyzywania do sprowadzania innych istot Świata Duchów na Plan Materialny. A jeszcze inne stworzenia odnajdują naturalne portale między planami.

Zobacz teżEdytuj

ŹródłaEdytuj

  • Księga Planów