Światło

Światło

Światło (ang. Light) to najsłabszy ale też dość rzadki z podtypów Aasimona. Te istoty stworzone są z czystej energii i nią się karmią. Wyglądają jak wirujące kłęby światła, a ich głębi feerie kolorów zmieniają się nieustannie. Niektórzy mówią, że każda dobra istota, która się w nie wpatrzy, dostrzeże najpiękniejszą chwilę swego życia. Złe istoty widzą, jak mogłoby się potoczyć ich życie gdyby dawno temu obrali lepszą drogę. Światła walczą tylko ze złymi istotami i mogą być ranione tylko magicznymi broniami oraz zaklęciami. Poza ich rodzinnym planem nie mogą zginąć - ciężko ranione teleportują się na niego i powoli regenerują w ciągu miesiąca.

Światła zostały stworzone jako potężne chowańce dla dobrych istot. Ich przyzwanie wymaga skomplikowanego rytuału połączonego z postem, medytacją i ablucjami w wodzie święconej. Tak przyzwane towarzyszą swemu panu tylko na czas pojedynczej misji. Niektórzy wierzą, że światła są istotami najbliższymi czystej idei dobra. Istnieje ich na wszystkich planach około tysiąca.

Źródła[edytuj | edytuj kod]