FANDOM

Święty wyzwoliciel

Święty wyzwoliciel

Święty wyzwoliciel to błogosławiony wojownik, odległy krewniak paladyna, który poświęcił życie w walce z tyranią. Przedstawiciele tej klasy prestiżowej są uparci, niezależni i szlachetni, a zmagają się najczęściej z praworządne złymi organizacjami (dyktatura mi lub plutokracjami), posiadaczami i handlarzami niewolników, potężnym skorumpowanym aparatem władzy, bezbłędnie rozpoznając zapowiedź tyranii nawet w anarchii (gdy zachodzi niebezpieczeństwo, że silna mniejszość narzuci swą wolę słabej większości). Świętymi wyzwolicielami zostają członkowie każdej w zasadzie klasy, z wyjątkiem mnichów. Szczególnie dobrym materiałem na przedstawicieli tej klasy prestiżowej są chaotyczni dobrzy wojownicy i tropiciele, którzy znakomicie łączą swe niebagatelne umiejętności bojowe z błogosławioną mocą świętego wyzwoliciela. W szeregach profesji znajduje się też wielu byłych kapłanów, szczególnie chaotycznych duchownych Pelora, i pewna grupa czcicieli Korda. Świętymi wyzwolicielami bywają też łotrzykowie, walczący z tyranią stałą i przebiegłością. Święci wyzwoliciele to zwykle samotnicy, choć łączą się czasem w grupy, by wzniecać powstania przeciwko tyranom. Miewają potężnych niebiańskich sojuszników, od niebiańskich zwierząt po ghaele eladrinów, którzy wspierają ich uświęcone cele. Z owymi pomocnikami świętych wyzwolicieli łączy jednak nie tyle bliska więź, co luźna współpraca. Święci wyzwoliciele, którzy z natury swej nie słuchają poleceń, nie lubią ich również wydawać, wolą zatem partnerów i przyjaciół od sług czy pomocników.

ŹródłaEdytuj