Sferopedia
Advertisement

Śniegopłaszczka

Śniegopłaszczka

Śniegopłaszczki - czasem z racji umiejętności dryfowania w absolutnej ciszy w burzy śnieżnej zwane śnieżnymi duchami - to latające drapieżniki z Grzbietu Świata. Jak łatwo się domyślić, stworzenia te z wyglądu przypominają wodne płaszczki, tyle że latają. Są natomiast przekleństwem poszukiwaczy złota i myśliwych (którzy nie lubią z polujących stawać się zwierzyną). Cenią je natomiast alchemicy, uznając za doskonałe źródło trucizny. Te istoty z jednej strony są skalistoszare, a z drugiej śnieżnobiałe. Zazwyczaj latają ciemniejszą stroną zwróconą w dół. Delikatnie machając skrzydłami i szybując pokonują bardzo duże odległości. Ciekawostką są dwie głowy wyposażone w liczne srebrzyste oczy, które wieńczą długie, wijące się szyje. Nie należy też zapominać o pyskach wypełnionych rzędami ostrych niczym brzytwy zębów. Śniegopłaszczki to wędrowni drapieżcy niezakładający legowisk. Zazwyczaj albo leżą w ukryciu na pokrytych śniegiem zboczach, albo lecą nisko nad ziemią podczas burz śnieżnych, poszukując zdobyczy.

Źródła[]

Advertisement