Łowca Adowym ze swoim wilkiem o imieniu Leryn.

Łowcy (ang. hunters) są wojownikami dziczy, którzy nawiązali bliską więź ze swoim zwierzęcym towarzyszem. Łowcy łącza w sobie cechy druida i tropiciela. Mocniejszy związek z jednym z aspektów natury, daje im dostęp do silniejszej magii, jednocześnie zachowując bojowe zdolności. Koncentrują oni swoje umiejętności na rozwijaniu technik działania wspólnie ze swoim zwierzęcym kompanem, dysponują magią natury, a także są w stanie zyskiwać pomocne zwierzęce cechy. Łowca i jego zwierzęcy towarzysz są nierozerwalnym zespołem, który może reagować na różne wyzwania w szybki i skuteczny sposób, co czyni ich świetnymi zwiadowcami, odkrywcami a także sabotażystami.

Zdolności[edytuj | edytuj kod]

Łowcy potrafią posługiwać się całą gamą żołnierskich broni, również bez problemu używają lekkich i średnich pancerzy, które w żaden sposób nie utrudniają im posługiwania się magią natury. Zaklęcia łowcy są potężniejsze niż czary tropiciela, lecz ustępują mocą silniejszym czarom druidów. W przeciwieństwie do wspomnianych profesji, łowcy nie muszą przygotowywać zaklęć, instynktownie czując ich moc po odpoczynku.

Główną siłą łowców jest ich więź ze zwierzęcym towarzyszem. Początkowo łączy ich emocjonalna więź, za pomocą której mogą czuć emocje i odczucia towarzysza. Dzięki temu ich współpraca podczas wyzwań jest bardzo skuteczna. Doświadczony łowca jest tak blisko związany ze swoim zwierzęcym kompanem, że jest w stanie porozumiewać się z nim za pomocą słów, a nawet telepatycznie. Ta pogłębiona, niezwykła wieź sprawia, że łowca jest w stanie wyrwać swojego zwierzęcego towarzysza z objęć śmierci i przywrócić go do życia. Tak bliskie stosunki sprawiają, że ich praca zespołowa jest niezrównana.

Niezwykła, wręcz magiczna wieź ze zwierzęciem sprawia, że łowca może nabyć cechy niektórych zwierząt. Taki zwierzęcy aspekt poprawia niektóre umiejętności i cechy łowcy, sprawiając że może on na przykład widzieć w ciemnościach, szybciej się poruszać lub być bardziej zręczny. Łowca może ów aspekt nadać nie tylko sobie, ale również swojemu zwierzęcemu kompanowi, jeszcze bardziej poprawiając jego wrodzone umiejętności. Początkowo łowca może używać tej mocy ledwie przez kilka minut, lecz wraz z doświadczeniem czas użycia wzrasta, jak również zyskuje dostęp do innych zwierzęcych aspektów. Najbardziej doświadczeni łowcy ostatecznie potrafią trwać w działaniu tych zwierzęcych cech przez cały dzień.

Łowca tak jak druid jest jednoznacznie związany z naturą, dlatego jego umiejętności skupiają się na lepszym radzeniu sobie w takim terenie. Potrafi on skutecznie przetrwać, poruszać się i walczyć w takim terenie, podobnie jak ci tropiciele, którzy są związani z przyrodą (wszak istnieją miejscy tropiciele).

Źródła[edytuj | edytuj kod]

  • Pathfinder Advanced Class Guide